vrijdag 1 februari 2013

Foto's die nóóóóit een lijstje zullen zien.


Het meisje en haar huisdier...
Deze tekening van Isis heb ik gemaakt nadat haar cavia 'Billie' op haar schouder is gestorven. Ik zag de foto en wilde dat mooie verstilde moment van intens afscheid in al zijn puurheid op papier zetten. 
De verbondenheid, maar met hun gezicht in andere richtingen. 
De tweesprong. 
Zij het leven, hij de dood.


Ik heb mijn vriendinnen gevraagd foto's te mailen van hun kinderen.... en dan juist die foto's die ze niet in een lijstje willen stoppen. Juist daarop zie je vaak een stukje karakter of emotie. Daar zie je het pure kind. Daar wil ik een tekening van maken... Hieronder mijn eigen meisje, een tekening die ik al eerder maakte. Inmiddels heb ik een hele berg 'foto's-die-nooit-een-lijstje-zullen-zien'. 
De serie gaat een onderdeel worden van de expositie die ik samen met mijn oom Wil Friesen, in mei heb... later meer daarover.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen